5 min

Jan Jacobs

Wij willen Jako op een maatschappelijk betrokken manier op de kaart zetten
Jan Jacobs
Jan Jacobs

In deze rubriek wenst ABN AMRO het woord te geven aan onze partners en invloedrijke personen & bedrijven. Jan Jacobs van Jako Teamkleding mag hier de spits afbijten. Samen hebben wij al mooie zaken gerealiseerd voor ons overkoepelende sponsorbeleid ‘Partner van de Toekomst’. ABN AMRO en Jako vinden zich ingedeelde waarden als teamwork, partnerschap en passie. Ook dragen beide organisaties G-sport een warm hart toe.

Jako Teamkleding

Dit Duitse sportmerk gespecialiseerd in teamkleding, werd in 1989 opgericht tussen de rivieren Jagst en Kocher en vandaar ook toepasselijk ‘Jako’ gedoopt. Vandaag zorgen 230 geëngageerde medewerkers ervoor dat elk teamlid van elke ploeg binnen elke sporttak kan rekenen op uniforme, kwalitatieve en gepersonaliseerde teamkledij. Jan Jacobs, verantwoordelijke Jako België, Nederland en Frankrijk, geeft ons in dit interview enkele interessante ‘insights’!

Wie is Jan Jacobs?

“Zelf ben ik ex-voetballer van onder andere Lierse SK. De combinatie profvoetbal en studeren was moeilijk en ik heb dan de keuze gemaakt om mij volop op mijn studies toegepaste economische wetenschappen te focussen. Daarna heb ik voornamelijk in tweede en derde klasse van het nationaal voetbal gespeeld. Voor mij was het dus een logische keuze om mijn passie voor sport door te trekken op professioneel vlak; van je interesses je werk maken, wie droomt daar niet van?”

There is no ‘I’ in team

“Wat tegenwoordig vaak onderschat wordt, is de kracht van uniformiteit binnen een team. Een ploeg draagt zijn uniform vaak met trots en wanneer iedereen er hetzelfde uitziet, worden het groepsgevoel en de samenhorigheid aangescherpt. Kortom, een team dat uniform voor de dag komt, draagt een sterke boodschap uit en staat sterker in zijn schoenen.

Jako bedient eigenlijk een echte nichemarkt. Er is veel nood aan uniforme teamkleding en de grote A-merken bieden een individualistischer aanbod aan. Dankzij onze grote voorraad kunnen we eenzelfde collectie 4 jaar lang aanbieden, in tegenstelling tot kwartaalcollecties. Een duurzamere en kostenefficiëntere aanpak dus. En dat doen we voor iedere teamsport. We beschikken over een ruime keuze aan modellen en bieden een groot kleurenpallet aan. Zo kan iedere vereniging bij ons terecht voor een sportuniform naar zijn zin én die voldoet aan de richtlijnen van de ‘company policy’.”

We are Team!

“De reden waarom wij onze klanten zo goed aanvoelen, is omdat wij teamverband niet alleen promoten, maar zelf ook alles in teamverband doen. Onze slogan ‘we are team’ is dan ook echt ons motto. We willen onze klanten bijstaan als betrouwbare partner en hen het juiste product op het juiste moment aanbieden. Zo zetten we sterk in op flexibele oplossingen, open communicatie en meedenken met de klanten. We tonen onze betrokkenheid door een individuele en persoonlijke service aan te bieden. En het is fijn te mogen ervaren dat dit geapprecieerd wordt.

We willen graag op dit elan verder gaan en zijn ambitieus wat onze toekomstvisie betreft: marktleider worden op vlak van teamsport. Concreet houdt dit in dat we onze omzet tegen 2020 van 81.5 miljoen naar 110 miljoen willen optrekken. En als we naar onze voortgang vandaag kijken, is dat zeker haalbaar.”

Jako steunt teamspirit

“Naast onze groei, willen we ook onze merkbekendheid in de toekomst vergroten. In plaats van dure marketingcampagnes, hebben we gekozen om Jako op een maatschappelijk betrokken manier op de kaart te zetten; door het sponsoren van sportverenigingen die echte teamspirit bezitten. Zo zijn we sponsor van onder andere de Paralympiërs en G-sport. Het teamverband, de pure passie voor sport, de spelvreugde, het fair play-gehalte en het respect voor de tegenstrever is hier zeer sterk aanwezig. Vooral de opofferingen die de atleten over hebben voor hun geliefde sport, dat dwingt respect af en daar willen wij graag aan bijdragen. En in ABN AMRO hebben we de ideale partner gevonden.

Als Partner van de Toekomst ondersteunt ABN AMRO mensen en organisaties met talent en ambitie bij het bereiken van hun doelstellingen en dromen. Ook zij dragen G-sporthelden een warm hart toe. Zo steunt ABN AMRO het G-sportfonds van de provincie Antwerpen en zijn ze partner van de Integration Cup en de Football Kick-Off. Beide sportevenementen verenigen sporters en G-sporthelden in hun passie voor sport en bevorderen de integratie van G-sport binnen de sportwereld. ABN AMRO heeft ook meegewerkt aan het boek ‘Sporthelden met een beperking’, waarvan Piet den Boer de bezieler is. Het boek vertelt het verhaal van 40 moedige G-sporthelden die aantonen dat sporten met een handicap ook gewoon sporten is.

Volgend jaar worden wij hoofdsponsor van Bayer Leverkusen, een belangrijke ploeg in Duitsland die al jaren in de Champions league speelt. In België worden we sponsor van Royal Antwerp FC. Alle andere engagementen die we zijn aangegaan blijven uiteraard lopen. Sportclubs van het laagste tot het hoogste niveau kunnen bij Jako rekenen op dezelfde service”, besluit Jan Jacobs.

Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit artikel.